Friday, February 12, 2016

Kenangan Bersama Sahabat Kerja Yang Paling Indah



Apabila telah hidup merantau mencari pekerjaan yang lebih baik dan meninggalkan kampung halaman adalah perkara yang sukar namun ianya harus ku tempuhi demi memenuhi cita-cita ku ini sejak di bangku sekolah lagi.

Lepas aku tamatkan pengajian dalam Diploma In Multimedia aku terus bekerja sebagai anggota lanskap di Galeri Sultan Azlan Shah. Aku tak peduli apa orang kata. Ada member offer kerja di KRU Studio di Cyberjaya tapi aku tolak sebab tak sedia nak merantau dan tinggalkan mak aku. Ada orang mengata,aku pekakkan telinga. Setiap petang aku balik rumah bau baja. seluar kotor kena tanah. baju busuk bau peluh dan lumut kolam. Sedar tak sedar dkat 3 Tahun aku diam kat sini dan mmgang jawatan penolong penyelia. Alhamdulillah sekarang aku bekerja sebagai Penjawat Awam di Kuala Lumpur.

Kenangan sewaktu bersama mereka sangat manis dan berbagai rintangan dan cabaran kami hadapi bersama..Jujur aku telah menganggap mereka seperti abg dan adik aku sendiri dan kami dah ibarat satu keluarga.


Ini bob. Bob seorang yang kelakar dan disenangi semua orang, Jadilah seperti Bob. Bob baik. haha member paling sporting dan member yang boleh membuatkan aku yang tak banyak mulut ni berceloteh macam mak nenek. Apabila kami bergabung dan berimaginasi,tak de ssiapa boleh mencelah...


Ini abg man. Sifu kami semua.. sudah berkahwin anak 5. Jangan tak caye pulak ye..hihi. Seorang yang banyak mengajar aku erti khidupan,tempat aku luahkan perasaan,hati aku susah je aku mesti dtg rumah die... kawan dengan abg man dah lama sampai aku pun ikut loghat kedah. Abg man telah mengajar aku cara memperbaiki mesin,enjin,welding sampai aku boleh welding sisik ikan! Tq abg man..


Yang ni pulak razak.. die malu nak ambil gambar..hari-hari kena bahan dengan aku..tapi die ni baik selalu tolong aku. Die jugak selalu buat kitaorg asyik nak brainwash je otak die. haha sampai merajuk la die kitaorang bahankan..hihi


Yang ni pulak Nuar.. staff Galeri Sultan Azlan Shah tempat kitaorg kerja.. Tapi die Jabatan Muzium.. Kitaorang Jabatan Penyapu n Blower..haha ehh! Nuar ni pemalu tapi peramah. Slalu bgurau dngan kitaorang walaupun kitaorang ni orang bawahan je.. Penah blanja aku KFC dan lepak karaoke setiap hujung bulan.

Ehhh!! ada pulak gambar Razak. Dah story pasal die tadi. Oklah Ajak...Ajak mmg hensem,,itu je nak komen kat Ajak ni... 


Yang ni pulak abang Fauzi. Die OKU pekak dan bisu. Tapi kalaulah die boleh bercakap,mmg riuh sekampung. Perkara paling kelakar die call aku dan dengar bunyi Wooo Wooooo erkkkkkk ekkkkkk hahaha. Tapi die baik hati dan rapat dgn kitaorang. Die klau die rindu die videocall,tapi aku pulak susah nak translate..haha


Yang ni pulak Azda. Keje asyik nak motong pokok je. Haha..sudah berkahwin bukan bujang lagi..sori pada gadis-gadis single di luar sana ye..hihi. Harap-harap berjaya masuk PDRM!


Yang ni Acap. Maaf juga pada gadis-gadis di luar sana,Acap sekarang dah berpunya haha


Ini bang dollah tengah ikat bata dan Hazim pakai baju hitam. Tengok pun dah tahu mmg rajin bekerja. Dua-dua ni paling digeruni. hihi tapi Hazim ni rapat dengan aku. Die la mengajar aku hisap rokok daun time rehat.haha



Tak lupa juga bos kami..Cik Mior!! Terima kasih Cik Mior..sebab dapatkan saya lesen lori dan naikkan pangkat dan gaji saya DUA kali lepas tandatangan surat pengesahan jawatan.sepanjang bekerja dengan bos,saya pandai mesin rumput,bercucuk tanam pokok bunga,hias taman,baiki mesin,cop baju,welding,kerja pembinaan,kimpalan besi... sampai ke hari ini saya berterima kasih pada cik mior sekeluarga.


Inilah sebahagian daripada pekerja hiasan haruman ent. Aku takde sebab aku dah resign..join  bisnes printing T-Shirt...


Ehh lupa pulak... ni Jue..pada jejaka di luar sana..dia dah berpunya... dulu dia cleaner je..sekarang dah jadi akak polisss


Skuad Galeri bersama kereta kebal,Artileri dan beberapa senjata berat. Berkorban untuk Puan Jan........OPSSS!!

Pada yang tiada dalam gambar,IS,AUS,KENEN,KAK NANI,KAK FIZA,ANAS, dan ramai lagi yang pernah bekerja di HHE...aku rindu korang semua...