Saturday, October 8, 2011

RESTORAN YAT LAI KUALA KANGSAR DAN SULTAN JOHOR



Yat Lai adalah restoran yang paling terkenal di Kuala Kangsar ... Cuba tanya mana-mana pelajar atau bekas pelajar Maktab Melayu Kuala Kangsar (MCKK) dan restoran akan membawa pulang kenangan manis ... Yat Lai adalah tempat pertemuan pelajar-pelajar MCKK semasa persekolahan mereka di mana mereka boleh menikmati kopi dan roti (atau pau) ... Yat Lai terletak di rumah kedai sudut tua 2-tingkat di tengah-tengah bandar ...


Menu kegemaran: Seperti yang disebut, Yat Lai sinonim dengan pau ... Pau adalah halal dan inti pau termasuk daging lembu, ayam, kaya (jem kelapa) dan kacang merah adalah buatan tangan dan hanya boleh didapati daripada 14:00 ... Biasanya dijual sebelum masa tutup 18:00 ... Anda tentu boleh rasa pau semasa sambutan diraja dan / atau rumah terbuka Sultan.Selain pau, restoran ini juga menyediakan Chicken Chop, mi goreng dan nasi goreng.


Sultan Johor,D.Y.M.M Sultan Ibrahim menikmati hidangan di sini.

Sultan Johor D.Y.M.M Sultan Ibrahim,suami kepada D.Y.M.M Raja Zarith Sofiah telah singgah di sini selepas upacara pengkebumian bonda D.Y.M.M Raja Zarith Sofiah di Bukit Chandan pada 8.10.2011 untuk menikmati hidangan.

D.Y.M.M SULTAN IBRAHIM IBNI ALMARHUM SULTAN ISKANDAR




No comments: